Remy gaat naar Pinocchioland

Large 1024 645 2017 020 remy   pinocchioland

Maandagavond vertrokken wij met het luchthavenvervoer naar Zaventem. Daar mochten we overnachten in het Sheratonhotel. Er lag een briefje in de kamer om ons een fijne reis naar Pinokkioland te wensen met een doosje overheerlijke koekjes van een bekende handelaar uit Brussel.

‘s Morgens na een hartig ontbijt waren we in en oogwenk in de luchthaven. Tijdens de vlucht naar Firenze mochten we in de cockpit een praatje maken met de commandant van dienst. Na nog geen 2 uur vliegen zij we in het prachtige en warme Italië geland.

We kregen daar een enorme warme welkom van Make-A-Wish® Italië en van de wel zeer kleurrijke Zia (tante) Catherina. Haar auto stond buiten te schitteren en had veel bijval van passanten.
We hadden muziek, lichtjes, belletjes, brillen, knuffeldieren, speelzwaarden, enz om ons te amuseren.

Onze eerste stop in het centrum van Firenze was om een heerlijke authentieke pizza te gaan proeven. We kregen wel een hele zak mee met allemaal andere soorten pizza punten mee.

We zijn ook gestopt bij een handelaarsgilde waarvan deze handelaar al de derde generatie antieke lijstenmaker is en wordt gerenommeerd alom. Hij maakt onder de naam Gepetto Firenze de prachtigste en eigen ontworpen Pinocchio's in cipressenhout. Maselli 's shop ademde de pracht van een rijkelijke kunstgeschiedenis en rook heerlijk naar hout. Daar mocht Remy, samen met de bezieler Gabriele, een Pinocchio op z'n eigen grote 1m20 in elkaar steken en heeft hij als kado 2 hoofdjes meegekregen. Dit zullen we nooit vergeten ...

We zijn dan naar het mooiste punt van Firenze gereden om deze prachtige stad te aanschouwen. Daarna zijn we naar Lucca gereden om onze B&B eigenaar te begroeten. Onderweg genoten we van het gesprek met Zia Catherina die een mooie missie heeft met haar kleurrijke taxi van liefde en hoop.
In Lucca toegekomen hebben we nog gebruik gemaakt van de late namiddag om deze mooie omwalde oude stad te verkennen. Remy heeft z'n haartjes zelfs laten knippen in een echte Italiaanse Barbershop en het eten was er ook heerlijk!

‘s Anderendaags werden we opgehaald door Francesca, team Make-A-Wish® van Italië. Na een 30 min kwamen we toe in een mooi dorp met een prominente Palazzo op de heuvel en omringd door een prachtige aangelegde tuin. We werden opgewacht door Pinocchio himself en het team van parco di Pinocchio collodi. Remy kreeg een mooi cadeau (allerhande houten afbeeldingen van Pinocchio, balpen, potlood, enz…)

Leuk was ook het papieren hoedje en lange neus die in het park gemaakt werd door de lieve medewerkers. We hebben de tijd kunnen nemen om het park te ontdekken. Eerst het museum gedeelte met de meest interessante hebbedingetjes van Pinocchio door de eeuw heen. De poppenkast was aandoenlijk en het contact met de echte Pinocchio was schitterend voor Remy. De antieke kermisattracties lieten je dromen van de tijd dat Pinocchio naar luilekkerland ging en de reuze walvis was buitengewoon spectaculair. De binnenstad was bezaaid met de allerleukste Pinocchio spulletjes. Natuurlijk hebben we een paar ontbrekende stukken voor onze collectie aangekocht. We kwamen daar ook het handpopje tegen van de poppenkast show 😉 De aangelegde tuin hebben we ook bezocht evenals de villa met vlinders. Mooie afsluiter was toch wel het uitzwaaiende reuze beeld van Pinocchio, … niet vaarwel maar tot ziens Pinocchio en Collodi.

In Lucca aangekomen hebben we afscheid genomen van onze lieve gids die ook een grote Pinocchio fan is. We kregen van haar de dvd van de Italiaanse film. Het jongetje in de film lijkt wel een beetje op Remy, een blonde 7-jarige charmeur. Nog wat tijd om te genieten in Lucca, terrasje doen op het oude plein met een hapje en een drankje… mooier kon deze dag niet meer worden.

De laatste dag werden we opgehaald door een zeer sympathieke taxichauffeur. Hij was meer dan blij ons onderweg naar Pisa te vertellen over al het moois wat we gingen zien. Deze dag, 28 graden, was al een mooie start. Vooral de weg erheen was ook al spannend: de bergtunnel, bochten, klimmen en dalen langs de cipressen. De stad is niet te groot en alles is te voet goed te doen We stopten op het mirakel plein. De scheve toren schitterde op het plein. Leuke foto's gemaakt zoals al de andere toeristen die graag wat optisch bedrog toepassen … de toren omverduwend 😉 Even nog genieten van de dag om dan ’s morgens terug huiswaarts te vertrekken.

De deuren van de B&B achter ons toe getrokken en met onze reistassen de taxi in richting Firenze. We hadden in het heen komen al een dikke service gekregen van Brussels airlines, maar de terugweg was uitzonderlijk. Remy mocht in de cabine bij de stewardessen, in de cockpit met papa, van de ene naar de andere cabine bellen. Remy mocht de vuilnis ophalen met de trolley langs het gangpad. Na landing mocht hij op de commandant z'n stoel zitten (aan het stuur van vliegtuig)

We werden opgehaald met de AirPort caddy, Remy mocht sturen en de bel bedienen als we door de Gates aan het rijden waren. De taxi wachtte ons op om weer naar huis te rijden waar we werden verwelkomd met een mandje met belegde broodjes. Bedankt, dit is fijn thuiskomen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor deze geweldige ervaring en een superwish !
Dank u wensteam , your the best!

Joyce, mama van Remy

Wensteam:
Greta, Ann en Christel

Met dank aan:
Luchthavenvervoer Prestige – Hotel Sheraton – Crew Brussels airlines – Verzekeringskantoor De Witte – Kerstmarkt Hulste – Artex Fashion – K.O.L.B