Mona in wonderland

Large 1024 645 2017 050 mona   dlp   te kleine foto2

14 juni 2017: een datum die al lang in mama’s en papa’s agenda gemarkeerd stond maar die voor mij een magische verrassing in petto had. De zon was al vroeg wakker en wij ook. Het beloofde in alle opzichten een stralende dag te worden!
Om iets voor halfacht rinkelde de deurbel en kwam wensfee Greta ons oppikken. Een halfuurtje later zaten we op de trein naar Brussel en nog wat later op de supersnelle Thalys die ons naar Disneyland zou brengen. Het landschap raasde voorbij, zo snel gingen we.  In Parijs aangekomen namen we de bus naar ons prachtige hotel: Newport Bay Club, waar we ons in een reusachtig droomschip waanden, aangemeerd aan Lake Disney. Vlug inchecken, de koffers opbergen en daar gingen we. Langs het uitgestrekte water op pad naar wonderland.

We besloten eerst een bezoek te brengen aan Disneyland en pas de volgende dag naar het andere park te gaan. Bijna onmiddellijk botsten we op een lange wachtrij: allemaal kindjes die ongeduldig stonden te trappelen om met Daisy Duck op de foto te gaan. Nog wat aarzelend loodsten mama en papa mij tot helemaal vooraan en ik toonde fier mijn badge, waarop ik meteen met Daisy op de foto mocht. Wat een wonderding, die badge! Precies een soort toverstaf waarmee al mijn wensen direct vervuld werden.
Vervolgens gingen we op weg doorheen Discoveryland naar Fantasyland: een magische plek waar alle sprookjes tot leven kwamen. Ik ontmoette er Assepoester en Mickey Mouse. Hij was echt super grappig en liet ons een kijkje nemen in zijn persoonlijke verkleedruimte.
We sloten de dag af met lekkere frietjes in de Mc Donalds. In ons Mickeybed vielen we haast onmiddellijk in slaap: moe maar voldaan, op weg naar een ander dromenland.

De tweede dag ontbeten we met Knorretje, Teigetje en zijn vriendjes en bezochten we de rest van Disneyland. Voor we naar het andere park gingen had ik een persoonlijke ontmoeting met de enige échte Elsa van Frozen en haar zus Anna. Wat zagen ze er mooi uit en wat waren ze lief voor mij! Ik voelde me precies een echte prinses, net als zij.
In de namiddag gingen we op weg naar Disney Studio’s. Nadat we zweefden op Alladins vliegende tapijt, raceten op de Carsauto’s en plots verzeild geraakten midden in de driedimensionele keuken van Remi (Ratatouille), gingen we kijken naar een spectaculaire show met Mickey de goochelaar in de hoofdrol.
Die avond keerden we nog terug naar het park voor een prachtig klank- en lichspektakel op het kasteel van Disneyland. Er was muziek, vuurwerk, laserlicht en een heleboel Disneyklassiekers passeerden de revue. Het was het mooiste wat ik ooit heb gezien!

De derde en laatste dag bezochten we nog een stuntshow van motors en auto’s: heel indrukwekkend! Vooral broer Beau haalde hier zijn hartje op.
In de trein terug naar huis waren we nog vol vuur en vertelden honderduit over al onze spannende avonturen in wonderland. Over één ding waren we het allemaal eens: deze magische ervaring zullen we nooit vergeten!