Geike bezoekt de Spaanse Rijschool

Large 1024 645 2016 135 geike   bezoek aan spaanse rijschool

Een paar weken geleden zag ik eindelijk mijn wens in vervulling gaan: een bezoek aan de Spaanse Rijschool in Wenen.

Het begon allemaal op een vrijdagavond. We werden opgepikt door een taxi en naar Zaventem gevoerd. Daar mochten we overnachten in het mooie Sheraton hotel want 's morgens moesten we al om zeven uur de vlucht halen naar Wenen. Na een korte nacht en een vlotte check-in, konden we het vliegtuig op. Na anderhalf uur vliegen, landden we in Wenen waar een taxi ons naar ons sjiek hotel bracht. Het viel ons meteen op dat Wenen een erg mooie en propere stad is.

De mensen van het Carlton-Ritz hotel waren erg vriendelijk en behulpzaam. We hadden twee mooie suites voor ons alleen en mijn suite was mooi versierd. Cadeautjes waren er ook voorzien. Cool he !

In de namiddag zijn we er dan nog op uitgetrokken met ons vijven. Een leuke namiddag en een eerste kennismaking met Wenen. De rondrit met de bus was een goed idee.

Tegen de avond hadden we afgesproken met de mensen van Make-A-Wish® Oostenrijk. Noor en Nina stonden ons op te wachten om naar het Prater te gaan. Dat is een soort reuzenrad waar je lekker kan eten. We hebben een hele leuke avond gehad en het eten was ook erg lekker. Moe maar voldaan keerden we terug naar ons hotel en konden we wat slaap inhalen.

De dag nadien was een wondermooie dag. Het begon met een superlekker ontbijt. Daarna kwam Nina ons ophalen en werden we met paard en koets naar de Spaanse Rijschool gebracht. Het tochtje was onvergetelijk. Het weer was erg mooi en we konden genieten van de mooie stad. Eens ter plaatse konden we dan genieten van de mooiste paardenshow die we ooit gezien hebben. Mooie paarden en prachtige dressuurnummers. Dit was een aanrader. Na de show kregen we nog een rondleiding door de stallen samen met de eerste vrouwelijke ruiter Hanna. Dit was erg leuk. We hebben er een paar toffe foto's van.

Na de middag hebben we nog wat rondgewandeld in Wenen en nog veel sightseeing gedaan. Hier komen we zeker nog eens terug! Op onze laatste dag hebben we de dierentuin en slot Shonbrunn bezocht. Het kasteel was echt de moeite waard.

Na een lange dag werden we terug naar de luchthaven gebracht. Op het vliegtuig kreeg ik nog een leuke verrassing: ik mocht eventjes in de cockpit bij de piloot. Dat was super interessant en leuk. Heel erg bedankt hiervoor. Na een ontspannen vlucht kwamen we aan in Brussel en met de taxi werden we terug naar huis gebracht. Daar stonden Greta en An ons op te wachten. Dat hadden we niet verwacht maar het was erg leuk.

Bedankt Greta en An en de rest van het Make-A-Wish® team voor dit prachtige weekend.