Alex in Legoland

Large 1024 645 dsc 0959

De avond voor vertrek zat Alex in volle spanning. Hij keek hier al zo lang naar uit. Toen de taxi ‘s ochtens vroeg arriveerde was hij heel blij en kon hij al niet meer wachten. Op de luchthaven zijn we dan gestart met een lekker ontbijt volledig in vakantiestemming. Op het vliegtuig werd hij ook afgeroepen dat hij erbij was dankzij Make-A-Wish® en kregen we een drankje aangeboden. Toen we landden in Billund hadden we snel een taxi om ons naar het Legoland hotel te brengen.

Hier aangekomen waren de kinderen en wij direct geïmponeerd hoe mooi het allemaal was en natuurlijk alles in het teken van Lego. De kamer was mooi en groot en ingericht als piraat Lego. Toen kwam er een nar van het legokasteel Alex halen. Hij en Jana kregen reeds een mooi cadeau en toen gingen we samen naar het park. Met de nar gingen we het hele park rond en konden we een aantal attracties doen. Dankzij deze nar moesten we niet wachten wat voor de kinderen ook wel fijn is. Na het eten moest de nar wel weg wat wel spijtig was. Het was heel fijn geweest met de nar.

Zo hebben we dan nog een hele namiddag attracties gedaan in legoland. Zeker Ninjago was Alex zijn favoriet. ‘s Avonds hebben we lekker gegeten in het restaurant van het hotel en zijn we gaan slapen. Moe maar zeer blij!

De volgende ochtend na het uitgebreid ontbijt kwam er een gids van de Lego fabriek ons halen. Daar kregen we een rondleiding door de fabriek met zeer veel info. Alex kreeg er een vers gegoten legostukje dat hij uit de machine mocht halen. Het was zelfs nog warm. Na de fabriek gingen we door naar het Lego research center waar nieuwe dingen ontwikkeld worden. In het bedrijfsrestaurant mochten we mee aanschuiven. Daarna gingen we kijken in het Lego museum. Deze ervaring was fantastisch en uniek.

In de namiddag mochten we terug naar het park om daar nog een aantal attracties te doen. De volgende dag was het weer richting luchthaven en naar huis. Toen we thuiskwamen met de taxi stond Denise ons al op te wachten en was de oprit en het huis mooi versierd. Dit was een vakantie om nooit te vergeten. Ronduit fantastisch. Het overgelukkige gezichtje van Alex maakte alles. Hij maakte direct duidelijk dat hij er nog heen wil gaan.