Eline geniet van de Tour de France

Large 1024 645 2015 053 eline   tour de france

Het is 23 juli, 6 uur en ik werd vol enthousiasme wakker. Het was zo ver: ik ging vertrekken, samen met mijn ouders, mijn zus, een verantwoordelijke van de Lotto en een journaliste. We namen het vliegtuig om 10u naar Genève. In de namiddag zijn we in het grote meer gaan zwemmen. Dit was wel aangenaam met die hoge temperaturen. Die avond gingen we in een lekker Italiaans restaurant eten.

De volgende dag vertrokken we ’s morgens vroeg naar de startplaats van de rit. We zagen de bussen met de coureurs in en we zijn in de VIP geweest. Daar kregen we allerlei dingen zoals hapjes en petjes. We hebben veel foto’s kunnen nemen met bekenden, waaronder de ploeg van Lotto en verschillende coaches. Dan moesten we snel terug naar ons busje om voor het peloton te zijn. Op de weg stonden heel veel mensen en het voelde machtig om door die massa te kunnen rijden. Onderweg stopten we bij café Welkom om te eten. Daar was enorm veel ambiance. Hier hebben we ook enkele toffe foto’s kunnen nemen op een hippiebusje en ook met de renners die aan het zwoegen waren. De afdaling aan hoge snelheid zal me ook altijd bijblijven, het was nog toffer dan in een attractiepark.

Het einde van de koers hebben we in een cafétje bekeken op televisie waarna we zijn doorgereden naar ons hotel in Frankrijk. De volgende ochtend namen we de trein naar huis. Mijn avontuur zat erop, maar de herinneringen zullen altijd blijven! Bedankt aan alle mensen die aan mijn droom hebben meegeholpen, het was super!!