Disneyland verwelkomt Jef

Jef geniet van zijn ontbijt met Mickey
Large 1024 645 2015 048 jef   dlp    001

Wanneer gaan we naar Disney? Nog 10 dagen. Nog 5 dagen. Morgen vertrekken we! ‘Eindelijk’, zuchtte Jef. We keken er al heel lang naar uit om er een weekendje op uit te trekken. Greta kwam ons heel vroeg in de morgen oppikken (we waren zelfs nog niet helemaal klaar) om ons naar het station van Brugge te brengen.  Van Brugge spoorden we naar Brussel, een hele belevenis voor de jongens.

Met de supersnelle trein kwamen we tegen de middag in Disneyland Parijs aan. Snel op zoek ons hotel Newport Bay, waar we als prinsen ontvangen werden en een bezoek brachten aan de Walt Disney Studio’s. Jef was goed voorbereid. Van Myriam had hij een plan gekregen met alle attracties op.

‘We gaan naar de cars-show papa, helemaal achteraan het park…’ We genoten van een wervelende spectaculaire show en ja, zelf Bliksem Mac Queen daagde op. Jefs grote held!

’s Avonds gingen we iets eten bij de wilde dieren in Rainforest Café. Het is eens iets anders, een hamburger eten met geluiden van apen en een olifant die meekijkt. Jef en Vic  genoten ervan. Veel te laat kropen we in bed, na een wasbeurt met mickey-zeep.

Na het uitgebreide ontbijt gingen we het tweede park verkennen. Het centrale kasteel sprak de kinderen direct aan. Ze mochten op de schoot bij Belle. Ook papa genoot. Daar kwam Peter Pan aan. Hij wou graag op de foto met ons. Het plan met attracties ging van hand tot hand. ‘Autopia wil ik doen!’, riep Vic. We scheurden verschillende keren in oude auto’s over een parcours en nergens moesten we wachten. Wat een luxe! Eerst wilde Jef zijn Make-A-Wish® badge niet dragen, tot hij er het voordeel van in zag!

Buzz Lightyear, punten scoren tegen aliens, Jef en Vic dromen er nog van. Gelukkig was er niet te veel volk want we konden de kinderen amper bij houden. Mama en papa hadden dus af en toe nood aan een break. Koffie time! We eindigden de lange dag in dé attractie voor Jef: Big Thunder Mountain. In een treintje met een rotvaart langs rotsen en in mijnen. Jef mocht er drie keer blijven in zitten.

Tegen 16u.30 maakten we ons klaar voor de Disney parade. Op een mooi plaatsje zagen we de prachtige praalwagens voorbijkomen. ’s Avonds aten we nog een dagschotel in een bruine kroeg en konden we nagenieten van een prachtige dag. Wat een enthousiasme!

De laatste dag stond een meet and greet met Mickey op het programma, in Café Mickey. Stipt om 10u. zaten we aan tafel en verschenen Pluto, Mickey en Minny. Dat was even schrikken. Maar na een croissant, wat ei en een glas fruitsap durfde Jef dan toch voorzichtig op de foto met Mickey.

We deden de attracties die de kinderen nog eens opnieuw wilden doen en dat waren er veel. ’s Middags aten we in een cowboy-restaurant kip met frietjes. Nog snel eens de trein, nog eens Dumbo en nog eens de raket en dat zonder ergens te moeten wachten.  Het werd een gewoonte (die we nu aan het afleren zijn).

En dan, le moment suprême, een cadeautje kiezen. We hadden de voorbije dagen de boot afgehouden, op de laatste dag mag je iets kiezen. Moeilijk was het niet: de Bliksem Mac Queen auto en de brandweer uit die serie. Terwijl mama en Vic een koffie en een sapje dronken in Starbucks haalden Jef en papa de koffers op in het hotel. Sleuren maar, Jef deed meer dan zijn deel.

In het treinstation hoorden we dat alle TGV’s vertraging hadden, waardoor we zeker onze aansluiting in Brussel zouden missen. Het kon de pret allerminst bederven. Afstappen in Lille en nonkel Tom zou ons daar oppikken en naar huis brengen. De kinderen waren heel moe en nestelden zich tegen ons aan op de trein. In de auto sliepen ze alle twee en zonder wakker te worden hebben we ze in het bed kunnen leggen. Moe maar heel erg voldaan! Het was voor de kindjes, maar zeker ook voor ons een onvergetelijke ervaring. Quality time ten top!

Bedankt Myriam en Greta om dit voor ons voor te bereiden.
Bedankt Make-A-Wish® voor het realiseren van Jefs wens!